ماجرای مشاوره ازدواج فیس‌بوکی خانم متاهل

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از جامعه، خانم جوانی ساعاتی از روز را در غیاب همسرش که تا عصر در بیرون از خانه مشغول کار بود به اینترنت پناه می برد، او در اوایل برای دانلود کردن فایلهای جالب نظیر فایلهای موسیقی، تصاویر جذاب و دیدنی و … وارد اینترنت می شد اما به تدریج و از طریق یکی از دوستانش با شبکه اجتماعی فیس بوک آشنا شده و با مردی که وانمود می کرده متأهل بوده و با همسرش مشکل دارد، اقدام به گفتگوی آنلاین یا همان چت می نماید. خانم جوان با این تصور که اینکار بخشی از زندگی خصوصی او بوده و نیازی نیست که همسرش را در جریان این تعامل اینترنتی قرار دهد، به رابطه آنلاین با آن مرد ادامه می دهد. آن خانم حتی تصورش را هم نمی کرده که این گفتگوی روزانه به ظاهر ساده که اغلب پیرامون مسائل روزمره سیاسی و اقتصادی جامعه بوده است، باعث شکل گیری پیوند عاطفی میان او و آن مرد شود.

متأسفانه خانم جوان به جای گفت و گوی سازنده با همسرش در خصوص مشکلاتی که در روابط زناشویی شان وجود داشته است، درد و دلهای خود را با آن شخص درمیان می گذارد و آن مرد نیز بصورتی کاملاً حساب شده، راهکارهایی را به آن خانم می دهد تا به اصطلاح روابط میان خود و همسرش را بهبود بخشد اما آن روشها نه تنها اوضاع را بهتر نمی کند، بلکه بر شدت اختلافات زن با همسرش می افزاید.

حال زن که از نظر روحی و عاطفی به شدت آسیب دیده است، گرایش بیشتری به سوی مرد اینترنتی پیدا کرده و در تله جنسی او گرفتار می شود، به گونه ای که به دعوت مرد با او در منزلش قرار گذاشته و تن به رابطه جنسی می دهد. متأسفانه بعدها مشخص می شود که آن مرد با زنان دیگری نیز در فیس بوک رابطه جنسی برقرار کرده بوده است و هرآنچه که در ارتباط با خود گفته، صرفاً دروغهایی برای اغفال زنانی بوده است که با شوهران خود مشکل داشته اند. اکنون خانم جوان از کار خود پشیمان گشته و به علت عذاب وجدان ناشی از خیانت به همسرش به من مراجعه کرده تا زندگی مشترک آنها را بازسازی کنم. خیلی ها از من می پرسند: « آقای مشاور! وقتی می گویید باید کاملاً با همسرمان روراست باشیم، آیا بخش خصوصی زندگی مان را کاملاً نادیده نگرفته اید؟»

در پاسخ به این پرسش باید بگویم: اگر بخش خصوصی زندگی یک شخص متأهل به این معناست که قسمتی از زندگی خودش را از همسرش پنهان نگه دارد، به شدت تأکید می کنم که این کار می تواند عواقب خطرناکی را دربرداشته باشد. متأسفانه بیشتر مشاورین خانواده و نیز بسیاری از مراجعینم با من هم نظر نیستند اما تجربیات من در طی سالها مشاوره نشان داده است که پنهان کردن قسمتی از زندگی یک شخص در زندگی مشترک با همسرش می تواند فاجعه های زیادی را در زندگی زناشویی شکل دهد که یکی از آنها وقوع بی وفایی و خیانت به همسر است. شاید به شدت با این عقیده که همسرتان حق داشته باشد؛ ایمیل هایتان را خوانده و کیف دستی و یا موبایل تان را جستجو کند، مخالف باشید؛ اما به نظر من این نوع ارتباط راحت و بدون آلایش برای داشتن ازدواجی سالم بسیار ضروری است.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول