طرح پلیس خادم و پلیس افتخاری در فضای مجازی اجرا می شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح پلیس خادم و پلیس افتخاری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی و برخورد با متخلفان این گونه جرایم در حوزه زیارت خبر داد و گفت: نیروهای تخصصی پلیس فتا معتقدند خدمت پلیس خادم به زائران امام رضا(ع) تنها مرتبط با خراسان رضوی نبوده و نیست و در سطح کشور انجام می‌شود.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: پلیس افتخاری دارای صلاحیت پس از گزینش‌های لازم جذب می‌شوند و این نیروها در بحث‌های رصد، پیش‌بینی، پیشگیری، اطلاعاتی و پشتیبانی به‌کارگیری می‌شوند.

وی همچنین از ارائه آموزش‌های تخصصی پلیس فتا در مدارس و مراکز آموزشی خبر داد و گفت: پلیس فتا خراسان رضوی در بحث آموزشی برنامه‌های تخصصی‌ را در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، مساجد و غیره دارد و در این راستا خدمات مشاوره‌ای را به مردم ارائه می‌کند.

جهانشیری با هشدار جدی به سوء استفاده‌کنندگان از نام پلیس در فضای مجازی، افزود: تمامی اخبار پلیس فتا در سایت پلیس فضای سایبری، خبرگزاری پلیس و تمامی رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی موجود است و اعلام می‌کنیم که این پلیس هیچگونه فعالیتی در شبکه‌های اجتماعی ندارد و در فضای مجازی و تلگرام گروهی به نام پلیس فتا نداریم و با کسی هم که بخواهد سوء استفاده از نام پلیس بکند به شدت برخورد می‌کنیم، حتی شایعه مطرح شده اخیر در رابطه با هشدار و اخطار پیامکی از طریق این پلیس به مردم را هم تکذیب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در تذکرات و هشدارهای پلیس فتا زمان و مکان وجود ندارد، تاکید کرد: تذکرات پلیس فتا وابسته به زمان و مکان نیست و این پلیس مدام در حال تذکر بوده است، زیرا سرعت جرم در فضای مجازی به مراتب بیشتر از فضای فیزیکی است و آموزش و پیشگیری را به‌روز انجام می‌دهیم و به طور متوسط در هر سال حداقل ۵۰ بار اطلاع‌‍رسانی می‌کنیم.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی افزود: سعی می‌کنیم فضای سایبری را برای آحاد جامعه به فضایی امن تبدیل کنیم تا مردم با آسودگی بیشتری از این فضا استفاده کنند، هرچند که در این رابطه نیازمند توجه به توصیه‌های آموزشی و امنیتی پلیس فتا که در مطبوعات منتشر می‌شود هستیم.

جهانشیری گفت: پلیس فتا خراسان رضوی مشاوره تخصصی و رایگان را برای خواهران و برادران با حضور پلیس کارشناس آقا و خانم انجام می‌دهد و معتقد هستیم که پیشگیری بهتر از درمان است و جلوگیری از آسیب به مراتب بهتر از پیگیری مراحل بعد از آن است.

وی تاکید کرد: مرکز فوریت‌های پلیس فتا ناجا با حضور سردار اشتری فرمانده ناجا و حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور در تهران افتتاح شد و این مرکز در جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای و دریافت گزارشات مردمی راه‌اندازی شده و این مرکز به صورت تمام وقت پاسخگوی مردم در سراسر کشور بوده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی افزود: گزارشات و شکایات مردمی براساس نوع درخواست ارائه شده، نوع جرم اعلام شده و حوزه جغرافیایی توسط پلیس فتا پیگیری می‌شود و موارد مرتبط با خراسان رضوی نیز توسط مسوولان این مرکز در پلیس فتا خراسان رضوی رسیدگی می‌شود و پاسخ‌ها نیز در کمتر از ۲۴ ساعت و به صورت آنلاین داده می‌شود و در صورت نیاز به تشکیل پرونده قضائی، دعوت حضوری از فرد شاکی صورت می‌پذیرد.

جهانشیری تصریح کرد: جرایم فضای مجازی در حوزه اقتصادی شامل برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری اینترنتی، در حوزه اجتماعی شامل جرایم اخلاقی، شرط بندی در فضای سایبری، دوست‌یابی اینترنتی و موضوعات اخلاقی همچون نشر اکاذیب، منتسب نمودن حرف‌های خلاف واقع و انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی افراد است.

وی گفت: در حوزه فرهنگی نیز این جرایم شامل توهین به مقدسات، ائمه اطهار(ع) قرآن کریم و مناسبت‌های ملی و مذهبی و در حوزه سیاسی شامل توهین به اشخاص و مسئولان کشوری، استانی و شهری و انتشار اکاذیب و تبلیغ قومی و قبیله‌ای بوده است و در مجموع نزدیک به صدها عنوان مصداق برای اینگونه جرایم دیده شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول