اعتراض شدید «سردار»

به گزارش «وبلاگ نیوز»، شایعه‌سازی‌ها و افسانه‌سازی‌ها پیرامون سرلشگر «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تصمیم یک وبلاگ‌نویس مبنی بر ساخت یک مجموعه داستانی پیرامون این سردار سپاه، کار را به‌جایی رساند که سلیمانی شخصاً نسبت به این اتفاقات اعلام نارضایتی کند.

سردار قاسم سلیمانی در بخشی از نامه خود خطاب به سیدسعید حسن‌پور، نویسنده وبلاگ ققنوس و مستندساز نوشته است: نسبت به هر آن‌چه در شبکه مجازی در مورد حقیر می‌گذرد به شدت اعتراض دارم و بخشی از آن را غلو و غیر واقعی و خلاف مصالح سیاسی و امنیتی کشور می‌دانم و بارها به مسئولین مربوطه در کشور عرض کرده‌ام.

پیش از این سردار «رمضان شریف»، مسؤول روابط عمومی سپاه در گفت‌وگو با آرمان کرمان در واکنش نسبت به انتشار هرگونه عکس و مطالب درباره سردار سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی مختلف گفته بود: وی به شخصه رضایت ندارد که این‌گونه عکس‌ها و خبرها منتشر شود و مکرراً درخواست جلوگیری از انتشار آن‌ها را داشته‌اند. در این راستا تا حد امکان جلوی رسانه‌های بزرگی چون صدا وسیما، روزنامه‌ها و سایت‌های مجوزدار را گرفته‌ایم و به سایر سایت‌ها و رسانه‌ها توصیه می‌کنیم از انتشار عکس‌ها و مطالب مربوط به وی خودداری کنند تا این‌ها اسنادی در دست دشمنان نشوند.

سرداری که در شبکه‌های اجتماعی «افسانه» شد

ماجرا از آن‌جا آغاز شد که سیلی از عکس‌های سردار سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. عکس‌هایی که بسیاری از کاربران تصور می‌کردند با برنامه‌ریزی قبلی تیم رسانه‌ای نیروی قدس سپاه منتشر شده‌اند. اما همین سیل عکس‌ها، سیل شایعه‌سازی‌ها درباره فرمانده سپاه قدس را افزایش داد.

از «قراردادن نامه روی میز دفتر اوباما» تا «حضور در نماز جماعت سرکرده داعش در صف سوم» و «خطابه به آل سعود در واکنش حمله به عراق» و دست آخر، «تهدید نظام سعودی در پی تعرض به دو نوجوان ایرانی» همه شایعاتی بود که گاه و بیگاه از سوی رسانه‌های رسمی تکذیب می‌شد، اما هیچ‌گاه تکذیبیه‌هایش به اندازه خود خبر در شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی پخش نمی‌شد.

حالا سردار خودش به میدان آمد و در واکنش به تصمیم یک مستندساز جوان و فعال رسانه‌های اجتماعی مبنی بر ساخت یک فیلم مبتنی بر شخصیت خود، به او نامه نوشت و همه این گلایه‌ها را رسانه‌ای کرد.

با این همه، باید پذیرفت که گاه صرفاً «خواهش» و «درخواست» از کاربران شبکه‌های اجتماعی پاسخگو نیست و باید پرسید نظام ارتباطاتی و نظارتی کشور برای جلوگیری از اتفاقات مشابه، پیش‌بینی و راه‌حلی دارد؟

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول